zawieszenie

Zawieszenie pneumatyczne – jak działa?

Zawieszenie pneumatyczne jest dostępne i czasami standardowe w ekskluzywnych, luksusowych modelach samochodów. Ale jak dokładnie działa ta technologia?

Jak działa zawieszenie pneumatyczne?

W miejscu sprężyny znajduje się mieszek (najczęściej wykonany z gumy) wypełniony powietrzem. Pod obciążeniem mieszek jest ściskany, powodując zmniejszenie objętości i wzrost ciśnienia. Jeśli wpompuje się więcej powietrza, miech powraca do swojej normalnej objętości lub, co ważniejsze, do normalnej wysokości. Jako resor pneumatyczny, zwiększone ciśnienie oznacza zwiększoną sztywność, która jest niezbędna dla dodanej masy. Tymczasem prześwit pojazdu pozostaje stały.

Układy zawieszenia pneumatycznego są obecnie stosowane w wielu ekskluzywnych sedanach, samochodach sportowo-użytkowych i kombi. Niektóre z nich mają zawieszenie pneumatyczne tylko z tyłu. Zaletą tego jest to, że nawet gdy bagażnik (lub dok załadunkowy) jest w pełni obciążony, pojazd pozostaje wypoziomowany. Podpory miechów pneumatycznych lub zawieszenia pneumatycznego to szereg elementów, których nie ma w zwykłym zawieszeniu z zawieszeniem stalowym. Jednym z nich jest sprężarka z napędem elektrycznym lub pasowym, która na żądanie dostarcza powietrze do miechów. Tym, co „instruuje” sprężarkę, jest czujnik poziomu.

Zalety zawieszenia pneumatycznego

Jedną z głównych zalet zawieszenia pneumatycznego jest jego zdolność do utrzymywania stałej wysokości jazdy samochodu. Dzieje się tak, ponieważ może kontrolować objętość powietrza w miechu. Tak więc, pomimo zmieniającego się obciążenia pasażera lub bagażu, geometria koła pojazdu (pochylenie, kółko, zbieżność) pozostaje nienaruszona. Zapewnia to komfort jazdy i ogólną obsługę. W niektórych modelach, zazwyczaj sportowych pojazdach użytkowych, można również wybrać kontrolę wysokości jazdy. W przypadku jazdy terenowej wybranie podwyższonej wysokości jazdy wysyła sygnał do sprężarki, aby wpompowała więcej powietrza do miechów.

Siłowniki mieszkowe / poduszki pneumatyczne

Zastosowanie w napędach poduszkowych powietrza wymagają od inżynierów naprawdę niewielkich konstrukcji i urządzeń. Siłowniki mieszkowe czy poduszki pneumatyczne idealnie się sprawdzają w tym zadaniu. Wydajne i co najważniejsze skuteczne. Zwiększenie efektywności oraz długa żywotność to główne zalety tych komponentów pneumatycznych. Dowiedz się więcej na Gpautomatic.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *